Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2011

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ / ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ



Εδώ και χρόνια κυκλοφορούν στους ιστοτόπους εύρεσης εργασίας και στις εφημερίδες συναφούς αντικειμένου αγγελίες για άτομα που πρόκειται να απασχοληθούν σε τηλεφωνικά κέντρα, προώθησης υπηρεσιών και προϊόντων, με μισθούς κατά πολύ μεγαλύτερους των 680 ευρώ που είναι ο βασικός μισθός στον ιδιωτικό τομέα.



Μάλιστα προσφέρεται η δυνατότητα 6ωρης ή 8ωρης εργασίας, καθώς και βάρδιες αλλά και bonus αποδοτικότητας.


Πρόκειται περί ΑΠΑΤΗΣ. Οι εταιρείες δημοσιεύουν, με την σύμφωνη γνώμη των ιστοσελίδων/εφημερίδων που θέλουν να παρουσιάζουν πλούσιο περιεχόμενο, αλλεπάλληλες αγγελίες όπου τα μόνα στοιχεία που διαφοροποιούνται είναι ο αριθμός διαθέσιμων θέσεων εργασίας, οι μισθοί και οι ώρες εργασίας.



 Το ότι πρόκειται για τις ίδιες εταιρείες διαπιστώνεται από το ότι αναγράφουν τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο & e-mail).



Όταν ο ενδιαφερόμενος άνεργος προσέλθει στην  συνέντευξη/ενημέρωση, όπου παρευρίσκονται άλλα 10-20 άτομα για τις δήθεν 4-5 θέσεις, ενημερώνεται ότι πρέπει πρώτα να  'εργαστεί/εκπαιδευτεί'  δύο μέρες στο τηλεφωνικό κέντρο και έπειτα, εάν έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει 3-5 πελάτες/συμβόλαια, θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση πρόσληψής του.




Φυσικά το να πείσεις ένα νοικοκυριό να αλλάξει πάροχο σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, ασφαλιστική εταιρεία, πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης, πιστωτική κάρτα και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, δεν είναι εύκολο. Αν δηλαδή μία τέτοια εταιρεία με 10 υπαλλήλους έκλεινε 10 Χ 3 = 30 συμβόλαια την ημέρα, τότε σε ένα χρόνο (12 μήνες επί 20 εργάσιμες ημέρες περίπου) θα έπρεπε να έχει εξασφαλίσει 240 ημέρες Χ 30 συμβόλαια = 7200 νέους πελάτες/νοικοκυριά.



Αυτό που συμβαίνει είναι ότι κάθε 2-3 ημέρες που λήγει η 'περίοδος μαθητείας', οι άνεργοι (που φυσικά δεν έχουν πείσει τον απαιτούμενο αριθμό πελατών) αντικαθίστανται από έταιρους δυστυχείς και κατ'αυτόν τον τρόπο έχουμε συνεχή 'ανακύκλωση' ανθρώπων (οι οποίοι νομικά δεν λογαριάζονται καν ως εργαζόμενοι, μιας και δεν έχει υπογραφεί κάποιο έγγραφο). Αν, κατ'ευχήν, τύχει να έχει εξασφαλιστεί ένας αριθμός νέων πελατών - ο οποίος να μην υπερβαίνει το όριο 3 έως 5 νοικοκυριών - η εταιρεία επωφελείται, δίχως να καταβάλλει οποιαδήποτε (έστω συμβολική) αμοιβή στον 'εκπαιδευόμενο' που αντικαθίσταται.


Είναι μαθηματικώς εξαιρετικά δύσκολο να φθάσει ο υπό δοκιμή εργαζόμενος το όριο των 3-5 πελατών και να κερδίσει μία σύμβαση εργασίας. Οι εταιρείες  τηλεφωνικών πωλήσεων/ενημέρωσης  λειτουργούν ως μεσάζοντες για προώθηση προϊόντων τρίτων εταιρειών, όπως τράπεζες και όμιλοι κινητής τηλεφωνίας.


Η δικαιοσύνη και το κράτος (ήτοι η επιθεώρηση εργασίας) δεν έχουν ασχοληθεί με τις παραπλανητικές αγγελίες και με τις (επί της ουσίας) παράνομες πρακτικές, με αποτέλεσμα η εκμετάλλευση της απόγνωσης και της φτώχειας - ένα εκσυγχρονισμένο δουλεμπόριο - να διαιωνίζεται.


Ο κοινωνικός και δικαιϊκός πολιτισμός της σύγχρονης Ελλάδας...

1 σχόλιο:

  1. Eταιρείες απάτης είναι όλες ή και συνεργοί με εταιρείες απάτης. Στο ίδιο καζάνι τις βάζω όλες. Τώρα αν θέλετε να βάλω μια σειρα στα μπουρδέλα ας πω ότι σημαία κρατάει η ote - cosmote μετά vodafone κ.λπ Από όλες σχδόν που έχω δοκιμάσει κάπως αξιόπιστη σε αυτα που προσέφερε και σταθερη στα τιμολογια ήταν η forthnet.

    ΑπάντησηΔιαγραφή