Ο Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας υπέγραψε την πώληση τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus Α340-300, που ανήκαν στην πάλαι ποτέ Ολυμπιακή Αεροπορία, έναντι μόλις 40,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα τέσσερα Airbus είχαν ξεμείνει κατά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς ο Ανδρέας Βγενόπουλος είχε αρνηθεί να συμπεριληφθούν στην συμφωνία εξαγοράς του κρατικού αερομεταφορέα. Επιπροσθέτως, η διάδοχος εταιρεία με την επωνυμία 'Ολυμπιακές Αερογραμμές' του Ομίλου MIG (Marfin Investment Group, http://www.marfininvestmentgroup.com/) είχε αναλάβει τη διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών, χρεώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για στάθμευση-φύλαξη-συντήρηση. Επρόκειτο για μία μονομερώς επωφελή εμπορική συμφωνία του πολυάσχολου Ανδρέα Βγενόπουλου, ο οποίος έχει την τάση να αυτοσυστήνεται ως εθνικός ευεργέτης και αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, αποκρύπτοντας επιμελώς τη ζημία που έχει προκαλέσει στους ποικίλους τομείς δραστηριότητάς του (όπως τον εκτροχιασμό της οικονομίας της Κύπρου μέσω της Λαϊκής Τράπεζας - βλ. εφημερίδα 'Έθνος', http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63662169 - αλλά και την εργαλειακή χρήση της ΠΑΕ Παναθηναϊκός για την αυτοπροβολή του - βλ. εφημερίδα 'ΤΟ ΒΗΜΑ', http://www.tovima.gr/sports/article/?aid=419539).
Η εκποίηση των τεσσάρων αεροσκαφών προβλεπόταν στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, με τον σχετικό δημόσιο διαγωνισμό υποβολής προσφορών να λήγει 'επιτυχώς' τον Αύγουστο του 2011 (βλ. Skai.gr, http://www.skai.gr/news/finance/article/207676/upoik-upegrafi-i-apofasi-gia-tin-tessaron-airbus-tis-palias-/). Απέμενε μοναχά η τελική υπογραφή του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών.
Για να έχετε μία πλήρη εικόνα, σας πληροφορούμε πως ένα ολοκαίνουργιο Airbus Α340-300 αποτιμάται μεταξύ 219 και 238 εκατομμυρίων δολαρίων (βλ. Aircraftcompare.com, http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Airbus-A340-300/55 και Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A340).
Αν η συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ (με δεκανίκι και δήθεν αριστερό άλλοθι τη ΔΗΜ.ΑΡ. του Φώτη Κουβέλη) συνεχίσει στην ίδια λογική τις πολυδιαφημισμένες 'αποκρατικοποιήσεις', η Ελλάδα θα καταστεί σίγουρα το ανατολίτικο παζάρι του κάθε επίδοξου νεο-αποικιοκράτη.
Θυμηθείτε τον ΟΤΕ και το ξεπούλημα στη γερμανική Deutsche Telekom. Τα τιμολόγια του εθνικού τηλεπικοινωνιακού παρόχου, που έως τότε απολάμβανε μονοπωλιακό καθεστώς, παρέμειναν στα ύψη και εντός ολίγων ετών έχασε 2 εκατομμύρια νοικοκυριά-πελάτες από νεοσυσταθείσες ιδιωτικές εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου