Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

ΟΙ ΑΡΠΑΧΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΟΝΩΡΑΣ ΜΕΛΕΤΗ


Δεν συνηθίζουμε να ασχολούμαστε με άτομα που έχουν μετατρέψει σε επάγγελμα τον 'κανιβαλισμό' ανθρωπίνων ζωών. Ούτε με δήθεν διασήμους του εγχώριου μιντιακού συστήματος υποκουλτούρας.


Εντούτοις, αυτή την φορά θα προβούμε σε μία εξαίρεση. Όχι επειδή το όνομα της τηλεοπτικής 'γλάστρας' είναι εμπορικό αλλά επειδή επιθυμούμε να καταδείξουμε και στον πλέον δύσπιστο την περιφρόνηση με την οποία αντιμετωπίζουν οι 'επώνυμοι' το καταναλωτικό - τηλεοπτικό/ραδιοφωνικό/διαδικτυακό/αναγνωστικό - κοινό τους.


Η εικονιζόμενη ονομάζεται Ελεονώρα Μελέτη. Αυτοσυστήνεται ως δημοσιογράφος, όντας απόφοιτη του Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών ΑΝΤ1 (http://spoudes-mme.antenna.gr/school/), απ'όπου έχουν εξέλθει αντίστοιχες 'προσωπικότητες της ενημέρωσης' όπως η Τατιάνα Στεφανίδου και η Σταματίνα Τσιμτσιλή. Η κα. Μελέτη αρέσκεται επίσης να υπενθυμίζει πως είναι απόφοιτος της Γαλλικής Φιλολογίας και πως ομιλεί τέσσερις ξένες γλώσσες.


Αποτελεί λοιπόν επιστημονικό αίνιγμα και καταρρίπτει κάθε έννοια κοινής λογικής το γεγονός ότι ένα τόσο ταλαντούχο και μορφωμένο κορίτσι κατήντησε να παριστάνει τον καραγκιόζη στον χειρότερο ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας της Ελλάδας. Δηλαδή το Star Channel της Οικογενείας Βαρδινογιάννη, όπου καθήκοντα Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου εκτελεί ο Πάνος Κυριακόπουλος, ενώ Γενικός Διευθυντής Ειδήσεων & Ενημέρωσης είναι ο Σταμάτης Μαλέλης.


Η Ελεονώρα Μελέτη ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία από τον τηλεοπτικό σταθμό ALTER, όπου ανήκε στο ειδησεογραφικό τμήμα και ασχολήθηκε αρχικά με το εξωτερικό ρεπορτάζ, προτού αναλάβει την παρουσίαση του μεσημεριανού δελτίου ειδήσεων. Την τριετία 2005-2008 μεταπήδησε στον ΑΝΤ1 και ανέλαβε την παρουσίαση της εκπομπής 'Πρωινός Καφές'. Παρά το αποκαλυπτικό ντύσιμο (με τα βαθιά ντεκολτέ και τα εφαρμοστά μίνι) αλλά και την απλόχερη στήριξη της διοίκησης του Ομίλου ΑΝΤ1, η Ελεονώρα Μελέτη δεν κατόρθωσε να προσελκύσει το φιλοθεάμων κοινό. Δεν απετέλεσε σοβαρό ανταγωνιστή της Ελένης Μενεγάκη - επονομαζόμενης και 'Βασίλισσας της Πρωϊνής Ζώνης' - ούτε καν του Γρηγόρη Αρναούτογλου. Εκείνη την εποχή ξεκίνησε η κατρακύλα της πρωϊνής ψυχαγωγικής ζώνης του ΑΝΤ1, με υπαιτιότητα αφ'ενός των πλουσιοπάροχα αμοιβομένων επιτελικών στελεχών κι αφ'ετέρου των αλλεπάλληλων παρουσιαστών/παρουσιαστριών (Ελεονώρα Μελέτη, Δέσποινα Καμπούρη-Γιώργος Λιανός, Κατερίνα Ζαρίφη-Νίκος Μουτσινάς, Σίσσυ Χρηστίδου-Χρήστος Φερεντίνος) που απεδείχθησαν ανεπαρκείς για μία τόσο απαιτητική θέση εργασίας.


Όσο για την Ελεονώρα Μελέτη... Ποτέ δεν μπόρεσε να απαλλαγεί από την εικόνα της χαζοχαρούμενης ημίγυμνης ξανθιάς που προσπαθούσε μάταια να αντιγράψει την θεματολογία, τις χειρονομίες, τις ενδυματολογικές επιλογές, τις εκφράσεις του προσώπου και το γενικότερο στυλ παρουσίασης των - καθιερωμένων πλέον - αντιπάλων της. Ο κατήφορος ολοκληρώθηκε με την μεταγραφή στο Star Channel, στο οποίο είθισται να καταλήγουν τα 'απόνερα' των δύο μεγάλων ιδιωτικών μιντιακών συγκροτημάτων (ήτοι του Τηλέτυπου/Mega και του Ομίλου Κυριακού/ANT1). Στο Star άλλωστε είχαν καταλήξει - μεταξύ άλλων - και οι Αιμίλιος Λιάτσος, Ρούλα Κορομηλά και Τατιάνα Στεφανίδου.



Ο νέος ρόλος της Ελεονώρας Μελέτη συμβάδιζε με το χαμηλό επίπεδο του Star Channel. Πλαισιωμένη από μία 'δημοσιογραφική' ομάδα πρώην ανεπάγγελτων περιφερόμενων σχολιαστών (κοινώς 'πανελίστες'), η δήθεν πεπειραμένη και καλλιεργημένη παρουσιάστρια ανέλυε κορυφαία ζητήματα της επικαιρότητας, όπως το 'ποιος είναι ο νέος γκόμενος της Έλλης Κοκκίνου' και το 'πώς φάνηκε στον Άδωνι Γεωργιάδη η πρεμιέρα της Ευγενίας Μανωλίδου'. Παράλληλα ανέλαβε την παρουσίαση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Σαββατοκύριακου (εναλλάξ με τους Χριστίνα Λαμπίρη, Ελένη Τσαγκά, Παναγιώτη Στάθη).


Η οικονομική κρίση και η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και των εργασιακών κεκτημένων από το 2009 και εντεύθεν μετέβαλε τις προτεραιότητες του μέσου πολίτη αναφορικά με το δίπτυχο ενημέρωση-ψυχαγωγία. Κατά συνέπεια, η εκπομπή 'Πρωϊνή Μελέτη' καθώς και όλο το υπόλοιπο πρόγραμμα του Star Channel κατέρρευσε. Ουδέποτε βέβαια ο εν λόγω τηλεοπτικός αχταρμάς διεκδίκησε υπολογίσιμο μερίδιο τηλεθέασης, πόσω δε μάλλον 'δάφνες ποιότητας', με αδιαμφισβήτητη απόδειξη την εμμονή της οικογένειας Βαρδινογιάννη να διατηρήσει αναλλοίωτο το ποσοστό συμμετοχής στον Τηλέτυπο/Mega.


Απεγνωσμένη να διατηρηθεί στην αμείλικτη και ανθρωποφάγα μιντιακή αγορά, η Ελεονώρα Μελέτη άρχισε να εκθέτει μόνη της την προσωπική της ζωή στις εκπομπές και τα περιοδικά ανάλογης θεματολογίας. Έχει τεράστια διαφορά να σε καταδιώκουν paparazzi (παρ'όλο που όποιος επιθυμεί να προστατεύσει την ιδιωτική του ζωή και τα αγαπημένα του πρόσωπα, αργά ή γρήγορα, το επιτυγχάνει) από το να κανονίζεις εσύ 'τυχαία' συναπαντήματα με φωτορεπόρτερ και να αναρτάς από μόνη σου προκλητικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο. Αντιλαμβανόμενη τον εαυτό της ως αναλώσιμο εμπόρευμα, η Ελεονώρα Μελέτη ξεπούλησε την όποια αξιοπρέπεια της είχε απομείνει.


Πρόβλημά της? Σωστά. Εμάς μας ενδιαφέρει η επαγγελματική της ηθική. Η οποία συνδέεται με την προσωπική συμπεριφορά και κοσμοθεωρία.



Αποτέλεσμα των μειωμένων εσόδων του Star Channel ήταν οι απολύσεις τεχνικών-διοικητικών-δημοσιογράφων. Χαμηλόμισθων ως επί το πλείστον, γεγονός που συνεπάγεται πολλαπλάσιο αριθμό απολύσεων για να ισοσκελισθεί ο αναθεωρημένος προϋπολογισμός του τηλεοπτικού σταθμού. Με το δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη να έχει ξεκαθαρίσει πως δεν διαθέτει επιπλέον χρήματα για την επιχείρησή του. Η Ελεονώρα Μελέτη όμως διετήρησε την θέση της. Οι καλές δημόσιες σχέσεις επισκίασαν την ανικανότητα της παρουσιάστριας. Η δικαιολογία της ίδιας είναι πως με την συνέχιση της εκπομπής (που πλέον έχει μετονομαστεί σε 'Μεσημεριανή Μελέτη' καθώς μεταφέρθηκε στην ομώνυμη ζώνη) σώθηκαν οι θέσεις εργασίας όλων των συντελεστών, εμπρός και πίσω από τις κάμερες. Φθηνή δικαιολογία, μιας και αφ'ενός υπήρχε ήδη μεσημεριανή εκπομπή που διεκόπη (άρα απολύσεις εργαζομένων) κι αφ'ετέρου στην θέση της 'Πρωϊνής ή Μεσημεριανής Μελέτης' θα μπορούσε κάλλιστα να δημιουργηθεί μία νέα εκπομπή (με τους ίδιους τεχνικούς-διοικητικούς αλλά με διαφορετικούς σχολιαστές & παρουσιάστρια).


Αντί γι'αυτό, το συνεχώς μειούμενο τηλεοπτικό κοινό του Star Channel θα συνεχίσει να 'απολαμβάνει' την κενότητα, τα ψεύτικα χαμόγελα και τις κουτσομπολίστικες μαλακίες της Ελεονώρας Μελέτη. Ενός ατόμου που συμμετείχε στο φιλανθρωπικού χαρακτήρα show 'Dancing With The Stars' για την χρηματική αποζημίωση που ελάμβαναν εβδομαδιαίως οι 'διάσημοι' χορευτές. Με το κοινωφελές ποσό να εξαρτάται από τα τηλεφωνήματα και τα μηνύματα (sms) του τηλεοπτικού κοινού στους αριθμούς ειδικής χρέωσης...





Ολοκληρώνοντας το αφιέρωμα στις αρπαχτές της Ελεονώρας Μελέτη - αντιπροσωπευτικού δείγματος των αεριτζήδων ψευτοδημοσιογράφων που λυμαίνονται τον κλάδο μας - οφείλουμε να αναφερθούμε στη ραδιοφωνική και (μέχρι πρόσφατα) διαδικτυακή παρουσία της κα. Μελέτη. Η πολυάσχολη παρουσιάστρια έχει καθημερινή εκπομπή στο ραδιοφωνικό σταθμό 'Δρόμος 89.8 FM' (http://www.dromosfm.gr/), με τίτλο 'Ώρα για Μελέτη', όπου αναπτύσσει την μπουρδολογία της εν μέσω μουσικών διαλειμμάτων από σκυλοτράγουδα. Τέλος, έγραφε επ'αμοιβή στον ιστότοπο Queen.gr (http://www.queen.gr/, ιδιοκτησίας του πρώην μοντέλου Νίκης Κάρτσωνα), απ'όπου όμως εκδιώχθη κακήν-κακώς όταν έγινε αντιληπτό (έπειτα καταγγελιών αναγνωστών) ότι αναρτούσε πανομοιότυπα κείμενα δύο και τρεις φορές, αλλάζοντας απλά  τίτλο/επικεφαλίδα.






Ίσως το μεγαλύτερο κατόρθωμα - τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο - της Ελεονώρας Μελέτη είναι το topic που έχουν ανοίξει για πάρτη της στον ιστότοπο Bourdela.com (http://www.bourdela.com/forum/index.php?topic=6786.0).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου