Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2011

Η ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ-ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ JUMBO

Η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιού Jumbo, με διαφημιστικό ραδιοφωνικό μήνυμα, μας γνωστοποιεί πως όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις του επετειακού cd τραγουδιών για τα 25 χρόνια Jumbo θα διατεθούν σε μη κερδοσκοπικό οργανισμό και συγκεκριμένα στον 'Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο Ελπίδα'.


Το εν λόγω cd περιλαμβάνει τα μουσικά κομμάτια/στιχάκια που ακούγονται τα τελευταία χρόνια στις ραδιοφωνικές διαφημίσεις της επιχείρησης. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το προμηθευτούν μόνο στα καταστήματα της αλυσίδας Jumbo.


Και εδώ εντοπίζεται η μέγιστη και ξεδιάντροπη κοροϊδία.Αφ'ενός μεν η διαφημιζόμενη 'φιλανθρωπία' αποτελεί πρόσχημα (ή 'κράχτη' στην καθημερινή εμπορική ορολογία) για να προσέλθουν οι γονείς στα Jumbo, όπου θα δαπανήσουν σαφώς και σε παιχνίδια ή/και διακοσμητικά αντικείμενα, πολλαπλασιάζοντας τον τζίρο της επιχείρησης. Αφ'ετέρου δε τα όποια έσοδα συγκεντρωθούν από τις πωλήσεις του cd (με τα αμφίβολης αισθητικής και ηλικιακής καταλληλότητας τραγούδια) θα είναι ψίχουλα και τιποτένιο υποκατάστατο μίας ουσιαστικής δωρεάς.


Ακόμη και 10 000 cds να πωληθούν, με αντίτιμο πχ. 2 ευρώ έκαστο, το τελικό ποσό θα είναι 20 000 ευρώ. Γνωρίζοντας ότι στα Jumbo απευθύνονται γονείς που δεν έχουν οικονομική άνεση (το 90% των προϊόντων έχει τιμή μικρότερη του ενός ευρώ) και είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν σε θέματα ποιότητας, είναι αμφίβολο το cd να σημειώσει αξιόλογες πωλήσεις.


Αντί λοιπόν να υπόσχεται ο όμιλος Jumbo υποθετικά ποσά από προσδοκώμενες πωλήσεις cd, θα μπορούσε κάλλιστα να ανακοινώσει μία δωρεά από τα υπερκέρδη του. Πρόσφατο είναι άλλωστε το άρθρο της εφημερίδας 'Το Βήμα', με τίτλο 'Jumbo: κέρδη που ζηλεύουν οι τράπεζες' (http://www.tovima.gr/finance/finance-business/article/?aid=432249) , στο οποίο γίνεται λόγος για ετήσια κέρδη 110 εκατομμυρίων ευρώ. Φυσικά δεν υπάρχει αναφορά στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες και τις αλλεπάλληλες αποσύρσεις παιχνιδιών λόγω ακαταλληλότητας/επικινδυνότητας.


Συμπερασματικά, η εταιρική ευθύνη και ο ανθρωπισμός εκφράζονται έμπρακτα και όχι φαινομενικά.


Διότι δεν υπάρχει πιο ανήθικη συμπεριφορά από το εμπόριο ελπίδας και την εκμετάλλευση του πόνου και της δυστυχίας συνανθρώπων μας για την προβολή και την αύξηση των κερδών μιας επιχείρησης.





Ας κρατήσει ο Όμιλος Jumbo (δηλαδή ο ιδιοκτήτης του, κ. Απόστολος Βακάκης) τα ψίχουλά του... Ειδάλλως ας συνεισφέρει πραγματικά και γενναιόδωρα από το πλεόνασμα των 110 εκατομμυρίων ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου