Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου 2011

ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ MEGA

Το άλλοτε 'Μεγάλο Κανάλι' ανέκαθεν δεχόταν κριτική και κατηγορίες για προπαγάνδα, όντας προσκείμενο στην εκάστοτε κυβέρνηση αλλά και εξ'αιτίας των υπολοίπων ευρύτατων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των ιδιοκτητών του (Μπόμπολας = εργολάβος δημοσίων έργων, Ψυχάρης = διαδικτυακό κατάστημα ειδών τεχνολογίας & ταξιδιωτικό πρακτορείο , Βαρδινογιάννης = διυλιστήρια πετρελαίου).

Δύο περιστατικά όμως αποκαλύπτουν και επισήμως την μεθοδευμένη προπαγάνδα και παραπληροφόρηση.

Το πρώτο αφορά τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τον ειδικό φρουρό Επαμεινώνδα Κορκονέα (παρουσία του συναδέλφου του Βασίλη Σαραλιώτη) στα Εξάρχεια στις 6 Δεκεμβρίου 2008. Το MEGA παρουσίασε βίντεο, επεξεργασμένο ώστε να συμπεριλαμβάνονται ήχοι από επεισόδια/αναταραχές και με σκοπό να αλλοιώσει τις συνθήκες διάπραξης του εγκλήματος υπέρ των δραστών/ενόχων.



Εν ολίγοις υιοθετήθηκε άκριτα (ή μάλλον σκόπιμα) η εκδοχή και μετέπειτα υπερασπιστική γραμμή Κορκονέα-Σαραλιώτη περί φορτισμένης ατμόσφαιρας λόγω επίθεσης που είχαν δεχθεί προγενέστερα από ομάδα αναρχικών.





Τρία χρόνια μετά (!), στις 12/12/2011, ο διευθυντής ειδήσεων του MEGA ονόματι Χρήστος Παναγιωτόπουλος δημοσίευσε ένα επεξηγηματικό/απολογητικό κείμενο στον προσωπικό του ιστότοπο Aixmi.gr (http://www.aixmi.gr/index.php/prosopikh-martyria-gia-ton-alexandro/), αποδίδοντας την παραποίηση σε ανθρώπινο λάθος και αναφέροντας ότι ο τηλεοπτικός σταθμός μετέδωσε αυτούσιο το σωστό βίντεο στο δελτίο ειδήσεων της επομένης της δολοφονίας (δηλαδή στις 07-12-2008).



Αυτό δεν εξηγεί πώς κατόρθωσε ο υπεύθυνος να 'διαπράξει' ένα τέτοιο 'ανθρώπινο' σφάλμα. Η επεξεργασία βίντεο, το 'μοντάζ' στην οπτικοακουστική ορολογία, απαιτεί έμπρακτη και συνειδητή προσπάθεια. Δεν συμβαίνει αυτομάτως. Στο παραποιημένο βίντεο υπήρξε εισαγωγή ήχων από άλλο (άσχετο) περιστατικό. Για ποιο λόγο δεν μετέδωσαν εξαρχής το αυτούσιο ντοκουμέντο?



Το δεύτερο αποδεδειγμένα παραποιημένο βίντεο του MEGA αφορά την επέτειο του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 2011, όπου για μια ακόμη φορά συνδιάστηκαν δύο διαφορετικά οπτικοακουστικά δεδομένα.



Όπως αναφέρει ο ιστότοπος 'Αξιοπρέπεια και Αντοχή' (ο οποίος μάλιστα παραθέτει και τρίτο περιστατικό παραποιημένου βίντεο από το καθεστωτικό ΜΜΕ, εις βάρος της ηλεκτρονικής σελίδας αντιπληροφόρησης Athens Indymedia) : 'Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της πορείας, ξαφνικά άρχισαν να πέφτουν πλάνα συγκρούσεων διαδηλωτών-αστυνομίας που δεν κολλάγανε με την προχτεσινή μέρα: ήταν πολύ πιο φωτεινά από το μουντό απόγευμα της 17ης Νοέμβρη, οι συγκρούσεις ήταν μεγαλύτερης κλίμακας από τα προχτεσινά μικροεπεισόδια, και, κυρίως, εμφανίζονταν δύο πανό («Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» και «Συλλογή υπογραφών για δημοψήφισμα») τα οποία ήταν στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων των Αγανακτισμένων το περασμένο καλοκαίρι, αλλά δεν τα έχω ξαναδεί έκτοτε.' (http://www.aksioprepeiakantoxh.com/eidiseis/ellada/514-mega-parapoiisi.html).



Πάλι έγινε λόγος για 'ανθρώπινο λάθος'. Μάλιστα σε αυτή την περίπτωση, η διοίκηση του MEGA απέλυσε (εν είδει 'αποδιοπομπαίου τράγου') τον βοηθό σκηνοθέτη και ζήτησε συγγνώμη στο μεσημεριανό (!) δελτίο της επόμενης μέρας.


Ισχύει η ίδια απορία με προηγουμένως. Πώς κατόρθωσαν να συνδιάσουν δύο διαφορετικά βίντεο που προφανώς αναφέρονταν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους (καλοκαίρι-χειμώνας) και που αποκλείεται να ήταν αποθηκευμένα στα ηλεκτρονικά αρχεία του τηλεοπτικού σταθμού με τον ίδιο τίτλο?


Επίσης πώς και στις δύο περιπτώσεις η παραποίηση αφορούσε 'επεισόδια' εναντίον 'του νόμου και της τάξης'?

Έχει μήπως σχέση με την απόπειρα του 'Μεγάλου Καναλιού' να απαξιώσει οποιονδήποτε κοινωνικό αγώνα, όπως φαίνεται από τη γενικότερη στάση του απέναντι στους πολίτες και τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας τους, τόσο πριν όσο και κατά την οικονομική κρίση?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου