Το Δεκέμβριο του 2011 ο εφοπλιστής-μιντιάρχης Γιάννης Αλαφούζος ανακάλυψε έναν ακόμη τρόπο να παραστήσει τον φιλάνθρωπο 'με τα λεφτά των άλλων'. Είχε προηγηθεί η ανακάλυψη της προστασίας του περιβάλλοντος (βλ. προηγούμενη ανάρτηση μας, http://skandaloblog.blogspot.com/2011/12/blog-post_08.html), όπου μη κυβερνητικές οργανώσεις και εθελοντικές ομάδες αφιερώνουν χρόνο-κόπο-χρήμα για την προώθηση των ευγενών ιδανικών τους, με τον Όμιλο Αλαφούζου να 'καπελώνει' την όποια πρωτοβουλία προκειμένου να αποκομίσει διαφημιστικό κέρδος και να προβάλλει δήθεν 'εταιρική ευθύνη'.
Αυτή την φορά ο υπέρμαχος του Μνημονίου, ο πρωτοπόρος των ατομικών συμβάσεων εργασίας, ο εμπνευστής απεργοσπαστικών μηχανισμών, ο εκλεκτός των ΗΠΑ, ο συμπαραστάτης του ηγουμένου Εφραίμ, θυμήθηκε τους άστεγους και φτωχούς Έλληνες πολίτες.
Αφού μάζεψε όλα τα 'μπουμπούκια' της δημοσιογραφίας (Άρης Πορτοσάλτε, Αλέξης Παπαχελάς, Μπάμπης Παπαδημητρίου, Βασίλης Λυριτζής, Δημήτρης Οικονόμου, Σία Κοσιώνη, Πάσχος Μανδραβέλης, Γιώργος Αυτιάς, Νίκος Ευαγγελάτος, Χρήστος Παναγόπουλος κλπ) και εισέπραξε την απόρριψη των τηλεθεατών-ακροατών-αναγνωστών, ο Γιάννης Αλαφούζος αποφάσισε να επιχειρήσει φιλολαϊκή στροφή. Άλλωστε η κρατική διαφημιστική δαπάνη έχει μειωθεί και πλέον μόνον ο ιδιωτικός τομέας προσφέρει μία οικονομική ανάσα στα μέχρι πρώτινως κρατικοδίαιτα ΜΜΕ της Ελλάδας. Για να σε επιλέξουν όμως οι εγχώριες και ξένες επιχειρήσεις πρέπει να έχεις ένα αριθμητικά και καταναλωτικά υπολογίσιμο κοινό.
Η αποκαλούμενη 'εκστρατεία αλληλεγγύης' του Σκάι & της Καθημερινής, με τίτλο 'Όλοι μαζί μπορούμε', κινείται στην ίδια ανέξοδη λογική. Ο απλός πολίτης καλείται να ενισχύσει τα συσσίτια της Αρχιεπισκοπής και των Μητροπόλεων της Ελλάδος, δωρίζοντας τρόφιμα, ρούχα και κλινοσκεπάσματα.
Η υλική βοήθεια προς τους συνανθρώπους μας συγκεντρώνεται είτε στις τοπικές εκκλησίες είτε σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους των συνεργαζόμενων αλυσίδων σουπερμάρκετ. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, η συμμετοχή των 27 στρατιωτικών πρατηρίων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην 'πρωτοβουλία' του Ομίλου Αλαφούζου (βλ. Skai.gr, http://www.skai.gr/news/folders/folder/?cid=112). Το κίνητρο πίσω από την ενέργεια του κ. Αβραμόπουλου είναι καθαρά εκλογικό, μιας και ο ίδιος καθ'όλη την πολιτική του σταδιοδρομία έχει αποδείξει την ικανότητά του στο να διαχειρίζεται την προσωπική του εικόνα μέσω φανταχτερών εκδηλώσεων αντί ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων.
Η όλη συνεισφορά του Γιάννη Αλαφούζου εξαντλείται στην προβολή του έργου των φιλεύσπλαχνων συμπολιτών μας. Δηλαδή ο εφοπλιστής δεν δαπανά ούτε ευρώ, παρά μόνον ελάχιστα δευτερόλεπτα από το (ούτως ή άλλως υποτυπώδες) τηλεοπτικό-ραδιοφωνικό πρόγραμμα των ΜΜΕ που κατέχει. Ομοίως συμβαίνει όσον αφορά τις σχετικές καταχωρήσεις στην εφημερίδα 'Καθημερινή'.
Προτού κάποιος καλόπιστος αναγνώστης του blog μας σπεύσει να αποδώσει την συμπεριφορά του Γιάννη Αλαφούζου στην οικονομική κρίση που πλήττει - μεταξύ άλλων - και τα ΜΜΕ, σας υπενθυμίζουμε αφ'ενός ότι ο μέσος Έλληνας πολίτης είναι σαφώς λιγότερο εύπορος από έναν εφοπλιστή (και παρ'όλα αυτά βοηθά από το υστέρημά του) και αφ'ετέρου ότι μόλις πρόσφατα ο κ. Αλαφούζος δημοσιοποίησε την πρότασή του για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός (βλ. Skai.gr, http://www.skai.gr/news/sports/article/197889/i-protasi-tou-gianni-alafouzou-gia-to-mellon-tou-panathinaikou-/).
Ακόμη και στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, ο υποκριτής 'ευεργέτης' σχολιάζει οτιδήποτε (πχ. προτάσεις για νέες εκπομπές-σειρές, αθλητικά κλπ) εκτός από τη δύσκολη καθημερινότητα των Ελλήνων και τους υπαίτιους για τον κατήφορο που βιώνουμε.
Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι για τον Γιάννη Αλαφούζο 'Όλοι μαζί... μπορείτε'. Αρκεί ο ίδιος να καρπώνεται τη δόξα. Τελικά 'Ο τζάμπας ζει... και ονομάζεται Γιάννης Αλαφούζος' !
Αυτή την φορά ο υπέρμαχος του Μνημονίου, ο πρωτοπόρος των ατομικών συμβάσεων εργασίας, ο εμπνευστής απεργοσπαστικών μηχανισμών, ο εκλεκτός των ΗΠΑ, ο συμπαραστάτης του ηγουμένου Εφραίμ, θυμήθηκε τους άστεγους και φτωχούς Έλληνες πολίτες.
Αφού μάζεψε όλα τα 'μπουμπούκια' της δημοσιογραφίας (Άρης Πορτοσάλτε, Αλέξης Παπαχελάς, Μπάμπης Παπαδημητρίου, Βασίλης Λυριτζής, Δημήτρης Οικονόμου, Σία Κοσιώνη, Πάσχος Μανδραβέλης, Γιώργος Αυτιάς, Νίκος Ευαγγελάτος, Χρήστος Παναγόπουλος κλπ) και εισέπραξε την απόρριψη των τηλεθεατών-ακροατών-αναγνωστών, ο Γιάννης Αλαφούζος αποφάσισε να επιχειρήσει φιλολαϊκή στροφή. Άλλωστε η κρατική διαφημιστική δαπάνη έχει μειωθεί και πλέον μόνον ο ιδιωτικός τομέας προσφέρει μία οικονομική ανάσα στα μέχρι πρώτινως κρατικοδίαιτα ΜΜΕ της Ελλάδας. Για να σε επιλέξουν όμως οι εγχώριες και ξένες επιχειρήσεις πρέπει να έχεις ένα αριθμητικά και καταναλωτικά υπολογίσιμο κοινό.
Η αποκαλούμενη 'εκστρατεία αλληλεγγύης' του Σκάι & της Καθημερινής, με τίτλο 'Όλοι μαζί μπορούμε', κινείται στην ίδια ανέξοδη λογική. Ο απλός πολίτης καλείται να ενισχύσει τα συσσίτια της Αρχιεπισκοπής και των Μητροπόλεων της Ελλάδος, δωρίζοντας τρόφιμα, ρούχα και κλινοσκεπάσματα.
Η υλική βοήθεια προς τους συνανθρώπους μας συγκεντρώνεται είτε στις τοπικές εκκλησίες είτε σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους των συνεργαζόμενων αλυσίδων σουπερμάρκετ. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, η συμμετοχή των 27 στρατιωτικών πρατηρίων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην 'πρωτοβουλία' του Ομίλου Αλαφούζου (βλ. Skai.gr, http://www.skai.gr/news/folders/folder/?cid=112). Το κίνητρο πίσω από την ενέργεια του κ. Αβραμόπουλου είναι καθαρά εκλογικό, μιας και ο ίδιος καθ'όλη την πολιτική του σταδιοδρομία έχει αποδείξει την ικανότητά του στο να διαχειρίζεται την προσωπική του εικόνα μέσω φανταχτερών εκδηλώσεων αντί ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων.
Η όλη συνεισφορά του Γιάννη Αλαφούζου εξαντλείται στην προβολή του έργου των φιλεύσπλαχνων συμπολιτών μας. Δηλαδή ο εφοπλιστής δεν δαπανά ούτε ευρώ, παρά μόνον ελάχιστα δευτερόλεπτα από το (ούτως ή άλλως υποτυπώδες) τηλεοπτικό-ραδιοφωνικό πρόγραμμα των ΜΜΕ που κατέχει. Ομοίως συμβαίνει όσον αφορά τις σχετικές καταχωρήσεις στην εφημερίδα 'Καθημερινή'.
Προτού κάποιος καλόπιστος αναγνώστης του blog μας σπεύσει να αποδώσει την συμπεριφορά του Γιάννη Αλαφούζου στην οικονομική κρίση που πλήττει - μεταξύ άλλων - και τα ΜΜΕ, σας υπενθυμίζουμε αφ'ενός ότι ο μέσος Έλληνας πολίτης είναι σαφώς λιγότερο εύπορος από έναν εφοπλιστή (και παρ'όλα αυτά βοηθά από το υστέρημά του) και αφ'ετέρου ότι μόλις πρόσφατα ο κ. Αλαφούζος δημοσιοποίησε την πρότασή του για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός (βλ. Skai.gr, http://www.skai.gr/news/sports/article/197889/i-protasi-tou-gianni-alafouzou-gia-to-mellon-tou-panathinaikou-/).
Ακόμη και στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, ο υποκριτής 'ευεργέτης' σχολιάζει οτιδήποτε (πχ. προτάσεις για νέες εκπομπές-σειρές, αθλητικά κλπ) εκτός από τη δύσκολη καθημερινότητα των Ελλήνων και τους υπαίτιους για τον κατήφορο που βιώνουμε.
Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι για τον Γιάννη Αλαφούζο 'Όλοι μαζί... μπορείτε'. Αρκεί ο ίδιος να καρπώνεται τη δόξα. Τελικά 'Ο τζάμπας ζει... και ονομάζεται Γιάννης Αλαφούζος' !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου