Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

Η ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ CHAMPIONS LEAGUE , ΕΝ ΜΕΣΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Η ΕΡΤ των 3800 μονίμων υπαλλήλων και των 1300 συμβασιούχων (με βάση στοιχεία του 2009, βλ. σχετικό διαδικτυακό άρθρο στο ιστολόγιο MediaBlog, http://www.mediablog.gr/archives/8274) υποτίθεται ότι επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ εισήλθε σε φάση εξυγίανσης και εξορθολογισμού των λειτουργικών της  αναγκών/εξόδων. Ο αριθμός των συμβασιούχων μειώθηκε, η ΕΡΤ-1 πρόκειται να παύσει τη μετάδοση προγράμματος, οι εξωτερικές παραγωγές θα ελαχιστοποιηθούν, ο αριθμός των πομπών αναμετάδοσης/περιφερειακών σταθμών  θα συρρικνωθεί, η εργασιακή εφεδρεία αναμένεται να πλήξει τους μονίμους υπαλλήλους.


Ήδη οι εργαζόμενοι έχουν επανειλημμένως προβεί σε κινητοποιήσεις, ενώ μεγάλο μέρος του προγράμματος εξαντλείται σε επαναλήψεις. Τα ποσοστά  τηλεθέασης/ακροαματικότητας  είναι από τα χαμηλότερα στο ελληνικό ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με την περίφημη αντικειμενικότητα και την πολυδιαφημισμένη ποιότητα των κρατικών μέσων να μην πείθουν την τελευταία δεκαπενταετία ούτε τους πιο αφελείς.


Η πρόσφατη απόφαση λοιπόν της ΕΡΤ, επικεφαλής/διευθύνοντας σύμβουλος  του Διοικητικού Συμβουλίου της οποίας είναι ο δημοσιογράφος Λάμπης Ταγματάρχης, να εξασφαλίσει για την τριετία 2012-2015 την αποκλειστική μετάδοση των αγώνων του Champions League (με εξαίρεση τον τελικό, ο οποίος θα μεταδοθεί και από την συνδρομητική NOVA) έναντι συνολικού τιμήματος 18 έως 24 εκατομμυρίων ευρώ, αυτοδικαίως προκάλεσε το κοινό αίσθημα.



Αν και το ποσό διέρευσε από ιδιωτικά ΜΜΕ, η ΕΡΤ σε ανακοίνωσή της δεν το διέψευσε. Αρκέστηκε απλώς να ισχυριστεί ότι η νέα συμφωνία είναι άνω του 20% χαμηλότερη από την αντίστοιχη της τριετίας 2009-2012 και ότι ο ισολογισμός της ΕΡΤ Α.Ε. ήταν πλεονασματικός για το περασμένο έτος (2010), οπότε ήταν λογικό να επενδυθεί μέρος των εσόδων. Στην ίδια ανακοίνωση εμπεριέχονται ευχολόγια του τύπου 'η ΕΡΤ οφείλει να παρέχει το καλύτερο δυνατό τηλεοπτικό προϊόν στο κοινό της' (= όπως αυτό που παρείχε τόσα χρόνια?! Μήπως ζουν σε εικονική πραγματικότητα?) και 'η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν ομόφωνη' (= χρήσιμη πληροφορία για την εξαγγελθείσα εισαγγελική έρευνα για το εν λόγω θέμα). Αναλυτικότερο ρεπορτάζ φιλοξένησε η εφημερίδα 'Ελευθεροτυπία' στις 4 Οκτωβρίου 2011 (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=315326).


Συνεπώς, αφ'ενός η ΕΡΤ δεν απήντησε επακριβώς αλλά συγκριτικά - ωσάν να υφίσταται σύγκριση της τωρινής οικονομικής κατάστασης της χώρας με παλαιότερα - και αφ'ετέρου αυθαίρετα αποφάσισε τί συνιστά αξιοποίηση του ανταποδοτικού τέλους και των πλεοναζόντων εσόδων της, ενώ πλήθος εργαζομένων της έχει ήδη απολυθεί ή πρόκειται να χάσει την εργασία του στο άμεσο μέλλον προκειμένου το κράτος να εξοικονομήσει χρήματα.


Η 'σοβαρότητα' με την οποία η ΕΡΤ αντιμετωπίζει τον ελληνικό λαό, που καταβάλει μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ το ανταποδοτικό τέλος, φαίνεται και από την απουσία στοιχείων στον ιστότοπο της δημοσίας επιχείρησης (http://www.ert.gr/company/index.php/home/2011-03-22-14-53-33.html). Μόνο αοριστολογίες, δίχως συγκεκριμένη περιγραφή κόστους/δραστηριοτήτων, αριθμού προσωπικού και σύνθεσης διοικητικού συμβουλίου.


Απομένει να δούμε αν οι πολιτικές αντιδράσεις και η λαϊκή αγανάκτηση αλλά και η εισαγγελική έρευνα θα οδηγήσουν στην απόδωση ευθυνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου